Znak JAWAjízdy Všichni v Estonsku  

Index fóra JAWAjízda
  
     650 clasic
Registrovat pro příspívání

| Novější dříve Předchozí kategorie | Další kategorie | Dolů
Autor Vlákno
Venca
Podáno dne: 13:58 3.5.2006
Související: 18.3.2006
Město:
Příspěvků: 37
650 clasic
Neregistrovaný
Podáno dne: 19:20 8.5.2006
Re: 650 clasic
Zadni perovani je na prvni pohled trochu jine, ale funkce je naprosto nezmenena(delka a tvrdost perovani), jedna se pouze o dsignovou zmenu...Samozrejme je mozne na zadost vymenit za to co se davalo drive.
Na polemiky o rustu prodeje se snizenim ceny u Classicu je jeste dost brzy, koncem roku bude tato otazka spise aktualni...
Jirkak
Podáno dne: 19:23 8.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
Omlouvam se, zapomel jsem na registraci...
Venca
Podáno dne: 15:33 10.5.2006
Související: 18.3.2006
Město:
Příspěvků: 37
Re: 650 clasic
Jirkak
Podáno dne: 21:25 10.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
V dobe vystavy jsem bohuzel byl mimo CR, takze nevim co presne bylo vystavovano... Pokud Classicu chybely tri budiky, mohlo se jednat o Classica v zakladni verzi za 125tis...
Za 125tis. je Classic v zakladnim proveden jako byl prodavan v predchozich letech, tedy bez duralovych rafku.
Roman
Podáno dne: 21:05 11.5.2006
Související: 16.3.2006
Město: Uh.Hradiste,(Banbury-UK)
Příspěvků: 1
Re: 650 clasic
Jirko, v cem jsou lepsi ty duralove rafky?? dik Roman
Jirkak
Podáno dne: 8:22 12.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
Ahoj Romane!

Duralove rafky jsou lehci nez klasicke ocelove a samozrejme se podepusuji na lepsich jizdnich vlastnostech motorky... Osobne se mi i vic libi, ale to jer pouze muj subjetkivni pocit...
Venca
Podáno dne: 10:45 13.5.2006
Související: 18.3.2006
Město:
Příspěvků: 37
Re: 650 clasic
Jirkak
Podáno dne: 13:29 13.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
Teto veci si jsem vedom i ja osobne, jelikoz na Stylce jezdim(Classic ma drahu plynu stejne dlouhou)a nevidel bych to jako problem. Motorka na male pootoceni rukojeti velice pohotove reaguje tudiz se obavam, ze pri zmene navijeciho kolecka za vetsi dojde i k nemalemu navyseni spotreby. Firna menit nahon nehodla, ale na zarucni podminky takova to uprava mit vliv jiste nebude...
kluk
Podáno dne: 21:33 13.5.2006
Související: 3.5.2006
Město: Praha
Příspěvků: 10
Re: 650 clasic
Jirkak
Podáno dne: 18:49 15.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
Presna cisla o prodeji se spise taji, ale v prvnim roce vyroby to bylo neco pres sto kusu, v posledni dobe vsak prodej vzrostl, zvlast po skeve na 124900kc....
Jinak v ekonomickych casopisech se celkovy podil Jawy na prodeji motocyklu da dohledat. Myslim ze byla okolo 4. mista...
Neregistrovaný
Podáno dne: 13:27 21.5.2006
Re: 650 clasic
ptal sem se na to na vystave panu od jawy a bylo me receno ze do brezna se prodalo neco malo pres 400 jaw 650 ,z nichz brdiva vetsina byla clasic
JardaM
Podáno dne: 15:51 21.5.2006
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: 650 clasic
Neregistrovaný
Podáno dne: 11:14 22.5.2006
Re: 650 clasic
Jirkak
Podáno dne: 13:39 22.5.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: 650 clasic
K podobnemu tematu jsem prave psal odpovced na vedlejsi debate o Jawe 650 Dakar
JardaM
Podáno dne: 21:47 21.11.2006
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: 650 clasic
Jirkak
Podáno dne: 10:59 22.11.2006
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
JAWA 650 Clascic
Nic se nedeje ja to rad zopakuju

Jawa 650 Classic za necelych 125tisic jiz jen do vyprodani zasob!!! Nevahejte
Dan350
Podáno dne: 23:19 24.2.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
Kdo nevidel, neuveri: http://jawa650.ru
MATY
Podáno dne: 9:48 25.2.2007
Související: 16.8.2006
Město:
Příspěvků: 42
Re: JAWA 650 Clascic
Dan350
Podáno dne: 10:48 25.2.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
MATY : Ale nic tak neuveritelnyho tam nepisou. Spis me prekvapilo, ze ma Jawa 650 classic svoji ruskou stranku. Autor pise, ze na ni jezdil pres leto a rozhodl se udelat stranky. Pise, ze z nuly na 100 dela za cca 6s a ze nezapomene udivne pohledy ridicu, kteri tohle od Jawy necekaji. Ale nezminuje se, jestli ji za tech 8000 USD, co v Rusku stoji, fakt koupil, nebo je nejakej prodejce. Jinak na ruskych a ukrajinskych forech se Jawa 650 celkem probirala, protoze Jawa je v zemich byvaleho SSSR legenda. Vetsinou se jim nelibi a smejou se, ze za stejnou cenu mohou mit SV650. Ruskej prodejce ma 650 na strankach, ale cenu nezverejnuje a vypada to spis, ze jen ceka, jestli se nekdo ozve. Jinak Rusove jsou na Jawu celkem nastvani, protoze byli zvykli na levne motorky z CSSSR a pak 10 let nic, dokonce 10 let neprisel z Jawy udajne zadny nahradni dil.
Jirkak
Podáno dne: 13:54 25.2.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
Kdyz nikdo neplati, tak nikdo neposila nahradni dily
Dan350
Podáno dne: 18:18 25.2.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
Jirkak > to mas naprostou pravdu. Ne, ze by neplatili vubec, ale rubl klesl na zlomek hodnoty a Rusove chteli platit stale stejnou cenu v rublech. Jenze tohle oni v zivote nepochopi
Jirkak
Podáno dne: 21:34 26.2.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
Dan350: vyvoz do teto casti sveta je skutecne na dlouhe povidani
Felotron
Podáno dne: 17:21 30.4.2007
Související: 30.4.2007
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
Jirka: Bude zase nejaka akce na 650 Classic? ...pripadne daji se dokoupit ty budicky (hodiny+otackomer), co byly na 650 Limited Edition? ...pripadne da se nejak sehnat ta masina (nova)?

diky za info ;)

Jawe zdar!
moty
Podáno dne: 16:12 3.5.2007
Související: 21.1.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
Jirkak
Podáno dne: 20:22 4.5.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
Omlouvam se za delsi odmlku.

Zde je odpoved: Na Classica se zadna slevova akce neplanuje, bude pouze za soucasnou cenu cca. 150tis.kc. Budicky by na prani po predchozi domluve asi bylo mozne dodat.
Limited Edition se samozrejme planuje, avsak cena takoveho to unikatu bude velice presahovat stavajici uroven 150ti tisic.
Felotron
Podáno dne: 15:00 6.5.2007
Související: 30.4.2007
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
Diky za odpoved - a o kolik bude cca ten presah?
yard
Podáno dne: 13:38 7.5.2007
Související: 7.5.2007
Město:
Příspěvků: 2
Re: JAWA 650 Clascic
yard
Podáno dne: 13:51 7.5.2007
Související: 7.5.2007
Město:
Příspěvků: 2
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 9:38 11.5.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
jawaman
Podáno dne: 11:59 12.5.2007
Související: 20.3.2007
Město: Teplice
Příspěvků: 6
Re: JAWA 650 Clascic
barokar> nejsem si jist cenou 350 tis., me zdroje hovori o cene o 100 tis. nizsi, ale je treba taky podotknout, ze spolu s motocyklem obdrzeli majitele hodinky Prim limited edition v hodnote 40 tis.
Felotron
Podáno dne: 17:50 12.5.2007
Související: 30.4.2007
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
JardaM
Podáno dne: 8:54 14.5.2007
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: JAWA 650 Clascic
kluk
Podáno dne: 19:50 14.5.2007
Související: 3.5.2006
Město: Praha
Příspěvků: 10
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 16:36 17.5.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
jawaman
Podáno dne: 21:23 17.5.2007
Související: 20.3.2007
Město: Teplice
Příspěvků: 6
Re: JAWA 650 Clascic
co to blabolis o rozetach a retezech? sam jsem 7 tis. km na retez nemusel ani sahnout, pouze pravidelne mazat. Classic pro rok 07 je vybaven vpredu plastovym blatnickem, kvalitnejsi elektroinstalaci (od noveho dodavatele), tachometr s lepsi mechanikou, vypinac motoru neni jiz v bocnim stojanku, ale sepne se pri vyklopenem stojanku a zarazeni prvni rychlosti a jsou vybaveny v serii Paioli vidlici. Obrat se na Jirku K., milerad ti bude k dispozici.
Podáno dne: 0:08 18.5.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
jawaman
Podáno dne: 18:51 18.5.2007
Související: 20.3.2007
Město: Teplice
Příspěvků: 6
Re: JAWA 650 Clascic
Ano, uvedeni informace, ze se vytahava retez a zvyka rozeta povazuju za kardinalni blabol. S kolika majiteli 650 jsi prosim pekne mluvil? Rozeta i retez jsou z kvalitniho materialu. Kritizovat 650 je jednoduchy, ztracej se sroubky, v zatackach plave apod., nechci ani tvrdit, ze je to bezchybnej stroj, je cela rada dilcich problemu se kteryma se majitele 650 museli vyporadat, ale alfou a omegou vseho je pristup konkretniho majitele motorky. Pokud se me tu zkousis poucovat o slusnem vychovani, tak ja budu poucovat zase tebe, ze Jawa neni a.s., nybrz s.r.o.
Jirkak
Podáno dne: 19:15 18.5.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
Zdravim vsechny kdo se zucastnuji diskuse a opet se moc omlopuvam za svou odmlku!
to Yard: obavam se ze tekto velka zmena kol mozna nebude... classic na takto velka kola nema potrebne homologace, avsak domaci prestavbe se meze nekladou avsak na prvni technickou prohlidku bych doporucil posleze vratit puvodky kola...
to barokar: skutecne jak rika Jawaman, sam jsem mu motocykl pred predanim kontroloval a motorka byla temer dokonala... V soucasnosti se dava v tovarne veliky doraz na vyrobni kalitu... A u prvnich modelu se nejake drobne nedostatky najit daly, avsak retez a rozeta byly vzdy bezchybne...
Poprosil bych Vas barokari, zda byste mi tu nenechal svuj e-mail(popripade mne kontaktoval na kraftj@post.cz), velice rad Vam povim o zmenach mezi modely Classic 2007 a 2006, pripadne dalsi podrobnosti ohledne tohoto stroje...
Podáno dne: 23:54 20.5.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 0:00 21.5.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 11:24 3.6.2007
Související: 15.4.2006
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
Jirkak
Podáno dne: 9:24 4.6.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
To Paja:

Peclive jsem si precetl, Vase zkusenosti s tovarnou i s motorkou. Vetsinu chyb co jste objevil na 650tce pricitam tomu, ze to je bud levnejsi verze za 125tis. nebo, ze se jedna o jeden z prvnich modelu - predni vidlice se obcas projevila jako problem, ale osobne jsem na to sve zakazniky upozornoval a vim, ze vsichni co odeme tento motocykl s touto vidlici koupili vedeli do ceho jdou a tudiz to nebrali jako zavaznou chybu, tim se nechci zastavat vidlice, ktera neni asi uplne vhodna, ale jak jsem psal vyse, motorky z Jawy prochazeji neustalym vyvojem a tato vidlice se uz na 650tky nedava, zastupila ji plne Paioly. Stejny problem jaky jste mel se zadni brzdou se vyskytl i u par dalsich 650tek, takze pro aktualne vyrabene 650tky se pouziva na zadni kolo dvoupistova brzda, ktera Vami zminene nedostatky jiz nema. Zpuchrele gumove chranice snimacu na motoru to je bohuzel chyba u Rotaxu, me osobne uz a Stylce take odesly, ale neni to chyba Jawy a muzu Vam rict, ze na BMW puchri taky... Posledni zavazna chyba Vasi motorky - baterie - je opet veci dodavatele, Jawa zvolila pomerne renomovaneho vyrobce baterii, ale i presto se jiz nekolikrat stalo, ze byla dodana vadna serie baterii, opet z toho ale tezko vinit Jawu, kdyz je to vyrobek dodavatele...
Co se tyce oleje, pan Nemec zodpovida za vice veci a tak mu tezko vycitat, ze zrovna nevi ktery olej je na lince aktulani, kdyz tam sam neni! Kazdopadne chyba, ktera se stala u Vasi motorky je zavazna a nesmi se opakovat, jiste se postaram aby bylo o Vasi veci informovano vedeni Jawy.
Jinak preji z 650tkou mnoho stastne najetych km!
Sim
Podáno dne: 10:47 4.6.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Cau, ted to neni vedeny jako utok proti Jirkovi, ale jako bohuzel strohe konstatovani.

Ja sam p. Nemcem mam sve vlastni zkusenosti jen dobre, co se tyka oleje, rekl bych, ze je to typicky problem celeho pristupu k vyrobe, ktery podle meho nazoru ve fabrice vladne uz vic nez 50 let. Jde o to, ze nikdo vlastne nevi, co se vyrabi, nikde neni zdokumentovano, co se kdy kam davalo, jakmile neco dojde a je to nahraditelne necim jinym, sup tam s tim. Proc by se mely delat nejake zaznamy, proc by se melo resit, jestli to, co se tam dava, je vhodne nebo ne. Je to znacne zjednoduseny pohled na vec, samosebou videno s nadsazkou... ale zaklad bohuzel vidim prilis stale blizky realite. Neni problemem, ze konkretne p. Nemec nevi, jaky olej tam patri a jaky ne. Problem je, ze to nevi nikdo a hlavne, ze nikdo neni za to zodpovedny a ze to nikoho nezajima. A tak se snadno stane, ze stredecni motorka funguje bez jakehokoliv zasahu radu let ke spokojenosti majitele, patecni nebo pondelni se sype od zacatku....

Predni vidlice - nevim presne, jaka predni vidlice se davala a dava na 650, ale z dob, kdy jsem jezdil 593 si pamatuju, ze prakticky prvni, co jsem musel udelat po porizeni tohoto stroje, byla vymena gufer prednich vidlic. Diky naprosto otresne urovni zpracovani radoby kluznych ploch to byla ovsem operace zcela zbytecna. Plochy nejen ze nebyly osetreny proti korozi, aly byly jen hrube osoustruzeny se stopou po nozi. Proste kdyz clovek prejel nehtem podel nosne trubky vidlice, fungovalo to jako pilnik.

Zacal jsem proto zkoumat, jak je mozne, ze takovy zmetek mam na motorce a zjistil jsem, ze to je naprosto bezna vec. Vymena gufer pomuze na nasledujicich 50 az 100 km, pote je brit gufera "pilnikem" jiz natolik opotrebovan, ze nema sanci uniku oleje zabranit.

To, ze bezne vidlice renomovanych vyrobcu motocyklu i komponentu jsou lestene a zpravidla vybavene povrchovou tvrzenou vrstvou, zjevne nikdo v Tyneckem zazraku nevedel, nebo lepe receno, nechtel vedet.

Zpuchrele dily - jestli je dodavatel z rakouska nebo ciny, je to jedno. Problemove dily od dodavatele by u normalne fungujiciho podniku mela odhalit vstupni kontrola, v pripade neshodnych dilu je reklamovat. Aby byl motocykl bezchybny by mela zase resit vystupni kontrola, ktera by nemela pustit na prodejnu motocykl se sebemensim poskozenim. Pokud neco zpuchri v prubehu zarucni lhuty, je zase veci fabriky, jak se k tomu postavi, jak ochotne a rychle veci vymeni. A je problem fabriky, aby zjednala napravu v urovni dilu vlastnich i od subdodavatelu, a ne problemem zakaznika, kteremu bude tvrdit, ze "to jsme tak uz dostali"....


Baterii nekomentuju, tam je to vzdy sazka do loterie. Nejen dodrzeni technologie vyroby, ale i preprava, skladovani a oziveni maji zasadni vliv na spravnou funkci. Takze zde vidim problem pouze v rychlosti reseni problemu.
Jirkak
Podáno dne: 19:59 4.6.2007
Expert
Související: 5.4.2006
Město:
Příspěvků: 143
Re: JAWA 650 Clascic
to Sim:

Arthur Hailey je taky muj oblibeny spisovatel
Dan350
Podáno dne: 21:25 4.6.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
Ja si na rozdil od technika Hondy nemyslim, ze olej do motorek ma uplne jiny vlastnosti nez do aut. Pracuje za podobnejch podminek. Maze i prevodovku a mokrou spojku, ale v tom zadny zasadni problem neni. Podle me si jen nekdo v servisu nebo na trase servis - Tynec spletl viskozni tridu oleje, a proto spojka prokluzovala. Ale nemyslim si, ze je neco zasadne spatneho na tom dat automobilovej olej do motorky, pokud jeho ostatni parametry odpovidaj a je to rekneme "odzkouseno".
Sim
Podáno dne: 21:57 4.6.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Dane, viskozni trida a dokonce ani specifikace (api, jaso) nema nic spolecnyho s pusobenim oleje na mokrou spojku. Specifikace je soubor pozadavku na olej, tykajicich se mazacich schopnosti v ruznych rezimech, stalost oleje, antikorozni vlastnosti a podobne. Viskozni trida oleje udava u 4T motorovych oleju pracovni rozsah. Sklada se ze dvou casti a cim jsou ta cisla "dal" od sebe, tim sirsi rozsah teplot olej zvlada.

V motocyklech s oddelenou naplni prevodovky, se suchou spojkou - namatkou treba moto guzzi - je mozne bez jedineho rizika provozovat bezny automobilovy olej. A to zvlast prevodovy a zvlast motorovy. Pokud je ale napln spolecna pro motor, prevodovku i mokrou spojku, nestaci pro zaruceni bezchybne funkce zadna klasifikace oleje, je nutne pouzivat olej, obsahujici specialni aditiva. Vyrobci techto oleju tuto skutecnost vzdy uvadi na obalu. Pouziti oleje, ktery tato aditiva nema, nemusi vzdy znamenat problem, ale je to ruska ruleta. Bud bude fungovat, nebo ne. A to zcela bez ohledu na to, jakou ma klasifikaci nebo viskozitu.

Mimochodem... veskere motocyklove oleje v soucasnosti vyrabene maji klasifikaci API SG nebo nizsi. Automobilove oleje maji treba SH nebo SJ... z toho by se mohlo zdat, ze jsou takto oznacene oleje lepsi. Ano jsou lepsi, ale pro provoz v automobilu, ktery dokaze vyuzit jejich schopnosti. Jsou to vesmes lehkobezne oleje, ktere umoznuji snizit ztraty v motoru automobilu a tim snizit jejich spotrebu. Nicmene i pro technologicky spickove soucasne motocyklove motory je plne dostacujici klasifikace API SG.
Dan350
Podáno dne: 22:14 4.6.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
Sime, zbytecne to komplikujes. Vim, co je viskozni trida. Chtel jsem jen rict, ze motorovej automobilovej olej nalitej do motorky apriori neznamena, ze pan Nemec z Jawy nerozezna auto od motorky, nebo ze tomu nerozumi. Nesouhlasim proste s tvym nazorem, ze motorovej olej nepatri do prevodovky. +++Rada automobilu ma do prevodovky predepsanej motorovej olej+++, a to treba ty, ktere maji vyssi tepelne zatizeni. Samozrejme nemluvim o hypoidnich prevodech, ale o manualni prevodovce. Nejsem odbornik na oleje a nehodlam tu delat chytryho pres oleje, ale musel jsem se pana Nemce zastat. Je pravda, ze nektere oleje jsou specialne vhodne pro mokre spojky atd atd a ze plati hlavne doporuceni vyrobce. Ale jak rikam -- pravdepodobne to neni tak, ze jsou v Jawe zase tak neschopni, jen doslo k zamene viskozni tridy a spojka klouzala. To je muj odhad. Nevidim proste v pouziti autooleje nejakej zasadni problem - a to se opakuju - pokud ma odpovidajici vlastnosti a je to vyzkouseno.
Sim
Podáno dne: 23:02 4.6.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Cau, nebylo to mysleny jako utok na tebe... sice v nekterych vecech nesouhlasim (vhodnost motoroveho oleje do prevodovky), nicmene jak pises na konci "Nevidim proste v pouziti autooleje nejakej zasadni problem pokud ma odpovidajici vlastnosti a je to vyzkouseno." ... v tomhle souhlas (i kdyz to z toho predchoziho zrejme nevyznelo).

Tedy, souhlas a zaroven problem. Pokud nekdo vyzkousi, ze kuprikladu M7ADS3 z produkce Paramo Pardubice se osvedci jako vhodny olej do predni vidlice a napise do papiru, ze tam patri M7ADS3 (bez uvedeni konkretniho vyrobce, se kterym to bylo testovano), muze byt zadelano na problem, protoze predpis, ktery stanovi pozadavky na M7ADS 3 se zabyva pouze vlastnostmi, ktere maji vliv na provoz ve vznetovych motorech s preplnovanim. Dokonce ani uvedeni konkretniho vyrobce nemusis zajistit bezproblemovost, nebot vyrobce muze mirne zmenit technologii a upravit vlastnosti oleje tak, ze pro predepsane pouziti (turbodiesely) bude mit motor vlastnosti zlepsene, ale treba pro chovani v predni vidlici muze dojit k rapidnimu zhorseni, treba vlivem absence aditiva proti penivosti.

Pokud by tady na foru nekdo napsal, ze se mu osvedcilo pouzivani toho a toho oleje k necemu jinymu, nez k cemu je olej urcen, budiz. Renomovanemu vyrobci cehokoliv to vsak rozhodne nedela dobre jmeno. Typicke v tomhle ohledu bylo doporuceni M6AD u dvoutaktnich modelu Jawy pro mazani motoru (tedy do benzinu, ztratove) v dobe, kdy jiz bylo na trhu velke mnozstvi oleju urcenych vyhradne pro mazani motoru dvoutaktu....
Dan350
Podáno dne: 23:27 4.6.2007
Související: 9.7.2006
Město: Praha
Příspěvků: 15
Re: JAWA 650 Clascic
Sime uvedom si, ze v Tynci vyrobili milion dvoutaktnich motorek a jeste jsou tam lidi, kteri o tom neco vedi. Do roku 89 nebyl v CSSR k dostani jiny olej do motorky nez M2T. Takze nevim, o jakem mnozstvi oleju je rec. M2T byl recyklovany olej z nejakejch zbytku (z ceho ho delaj dnes, netusim.) Nez zacali delat M2T, to je ale snad nekdy pred aspon 40 lety, tak se pouzival ten obycejnej motorak. Prosimte ktery manual Jawy doporucuje M6AD? Mozna nejaky, co pamatuje Stalina? Vsechny manualy, co znam, doporucuji M2T nebo pozdeji TS, TSF.
Sim
Podáno dne: 12:04 5.6.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Napsal sem to blbe, beru zpet, pomotal sem to.

Olej M6A nebo M6AD mam uveden v navodu k Jawe z roku 70. Ktery z nich to je nevim, az prirucku vyhrabu, najdu to.

To co me dostalo, bylo doporuceni automobiloveho motoraku do prednich vidlic. To jsem dokazu pochopit u kejvacek, panelek a tak dal, ale ponekud nechapu u 640 a dalsich porevolucnich motorek. Tlumicovy olej vyrabela a zrejme i nadale vyrabi Kolinska i Pardubicka rafinerka. No a ze by mel motorovy olej lepsi vlastnosti v predni vidlici (tepelnou stalost viskozity pri beznych teplotach, nepenivost a tak dal), to mi proste hlava nebere. Spis mi to prijde, ze jednou to nekdo do prirucky nejak napsal a pres to nejede vlak.
Podáno dne: 15:30 8.6.2007
Související: 15.4.2006
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
JardaM
Podáno dne: 10:48 11.6.2007
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 22:30 14.6.2007
Související: 11.5.2007
Město:
Příspěvků: 8
Re: JAWA 650 Clascic
JardaM
Podáno dne: 9:17 19.6.2007
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: JAWA 650 Clascic
Podáno dne: 19:03 13.8.2007
Související: 15.4.2006
Město:
Příspěvků: 3
Re: JAWA 650 Clascic
frantisek
Podáno dne: 12:07 30.9.2007
Expert
Související: 12.9.2006
Město: prestice
Příspěvků: 136
Re: JAWA 650 Clascic
jawaman
Podáno dne: 18:42 2.10.2007
Související: 20.3.2007
Město: Teplice
Příspěvků: 6
Re: JAWA 650 Clascic
Kydat spinu umi kazdej hnup, pokud nechces vypadat jako hnup, pak sem dej konkretni argumenty, ktery te vedou k temto zaverum. Vez, ze jsou lidi, kteri by s tebou minimalne nesouhlasili, me nevyjimaje. 14 tis. km na 650 za rok a ctvrt a kdybych se mel znovu rozhodovat, tak si ji koupim zas!
Sim
Podáno dne: 19:00 2.10.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Argumenty? od Frantiska? reknu ti to asi takhle... pokud bys ho znal, nechtel bys argumenty. On je spolu s Jardou jediny z nas, ktery se nenechal zlakat normalnima motorkama a motorku znacky Jawa ma nadale jako svoji vlajkovou lod i ve chvili, kdy tomu tak byt nemusi... najezdem nemachruj, ten ma Franta predpokladam vyssi, pokud bys to delil kubaturou, tak ho na 650 nemas sanci dohnat

Ja vim ze cloveka s*re, kdyz si nekdo bere do hu... teda do ust to, co on ma rad. Jenze kazdej je jinej a ne kazdej chce resit na motorce za 150 litru problemy podobnyho razeni, nad jakyma si namahal mozkovy zavity u peraka, kejvacky, panelky a tak dale... i kdyz samosebou jsou tam i jine problemy, ktere u dvoutaktu nejsou a nemohou byt

Takze... pokud nechces vypadat jako hnup ty, nekdy si udelej ten cas a zajed se podivat k Frantiskovi, s kym mas vlastne tu cest... teda samosebou pokud o to Frantisek bude stat

Kr*ua, to sem se zas rozcilil
Nemesis
Podáno dne: 20:00 2.10.2007
Související: 2.10.2007
Město:
Příspěvků: 1
Re: JAWA 650 Clascic
Sim
Podáno dne: 21:44 2.10.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Nemesis> ano, mas pravdu v tom, ze pri tom vyjadreni, ktere napsal Frantisek, neni nic konkretniho. Byl to takovy vykrik do tmy, ktery odpovida tomu, ze Frantisek se sice v motorech vyzna jako malokdo, ale s pocitacem zacal byt kamarad teprve nedavno. Takze i me samotneho "uroven" toho prispevku - a hlavne navaznost na probirane tema - ponekud zaskocila, nicmene si stacilo uvedomit souvislosti a vse je jasne.

A samozrejme tyhle souvislosti nemuzes znat, pokud Frantiska neznas nazivo. Takze ti nemam za zle, ze nechapes, co se tady vlastne deje. Za jedno odpoledne proste nikdo nedokaze poznat, na jake urovni jsou ci znalosti, vedomosti, dovednosti. Jawaman se zde na serveru vyskytuje tusim cca pul roku, takze predpokladam, ze vi, co je tenhle server zac a kdo jsou lide, co zde pisi. Presto predpokladam, ze se za tu dobu konkretne s Frantiskem nesetkal, i kdyz k tomu nebylo malo prilezitosti. Ty jsi tu dnes novy, takze pokud ses sem prihlasil jen ucelove na obranu Jawamana, mozna by stalo za to pripomenout veci, ktere ti zrejme zatim unikaji.

Tento web neni beznym forem, vyvinul se z puvodne temer privatniho fora komunity, ktera se nekolikrat v roce setkava pri ruznych prilezitostech. Stranky tedy slouzily pouze k domlouvani se na techto akcich a k reseni ruznych veci, ktere se nevyrikaly osobne. Ne vsichni meli a maji pristup k netu a od toho se samosebou odviji styl psani prispevku (v mem pripade treba nikdo nemuze cekat psani s diakritikou). Protoze se ale jednalo o komunitu, kde se prakticky kazdy znal s kazdym, nedelalo to problemy.

Se vznikem techto stranek doslo k zpristupneni fora "sirsim vrstvam verejnosti", coz neni ani dobre, ani spatne. Jen pak nekteri lide nedokazou pochopit, proc co, jak a kde. A zacnou se misto sveho predstaveni se ostatnim hned rozcilovat a prskat, ze je to na vsech forech stejny, protoze se za nick muze schovat kdokoliv.

Nema cenu nejak resit "vy se znate a ja vas neznam". Kazdy sveho stesti strujcem, takze o tom, jestli my pozname tebe, nebo ne, rozhodujes ty sam. A poznani je vzdy vzajemne (i kdyz nemusi obe strany mit stejny nazor na toho druheho), takze s tim, jak budeme my (mysleno osazenstvo zdejsiho fora) poznavat tebe, budes ty poznavat nas. V prvnim prispevku ses moc nepredved, takze jsem zvedav, co bude dal.
Sim
Podáno dne: 22:02 2.10.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
frantisek
Podáno dne: 22:44 2.10.2007
Expert
Související: 12.9.2006
Město: prestice
Příspěvků: 136
Re: JAWA 650 Clascic
Sim
Podáno dne: 23:44 2.10.2007
Guru
Související: 17.3.2006
Město: Plzen
Příspěvků: 841
Re: JAWA 650 Clascic
Jsem rad ze se Frantisek ozval... a vnimam to taky tak. Znacku Jawa mam rad jako soucast historie, ale jsem rad, ze se soucasnou produkci nic spolecnyho nemam.

Pokud si nekdo koupi novou 650 a rekne mi, ze si ji koupil proto, ze po ni touzil a ze ji chtel, i pres to, ze si mohl koupit za mensi penize lepe fungujici stroj, budu si sice myslet ledacos, ale budu mu verit, protoze o tom to je. Chci to, tak si to poridim.

Ale kdyz mi nekdo bude vykladat, jaky je to uzasny (kdyz oba vime, ze to ty vlastnosti proste nema) a bude na tom stavet duvody proc si to poridil, budu si myslet, ze je bud hodne naivni nebo hodne blbej
romixx
Podáno dne: 7:45 3.10.2007
Guru
Související: 16.3.2006
Město:
Příspěvků: 295
Re: JAWA 650 Clascic
JardaM
Podáno dne: 13:12 4.10.2007
Webmaster
Související: 12.3.2006
Město: Jablonec nad Nisou
Příspěvků: 445
Re: JAWA 650 Clascic
frantisek
Podáno dne: 22:05 4.10.2007
Expert
Související: 12.9.2006
Město: prestice
Příspěvků: 136
Re: JAWA 650 Clascic
frantisek
Podáno dne: 8:14 24.6.2010
Expert
Související: 12.9.2006
Město: prestice
Příspěvků: 136
Re: JAWA 650 Clascic
| Novější dříve Předchozí kategorie | Další kategorie | Index

Registrovat pro příspívání
 

Hledat
Uživatel:

Heslo:


Poslat heslo

Registrace!
Koukni na fotky
 Server běží na systému XOOPS 2.0.15 © 2001-2003 The XOOPS Project